Spørgsmål/Svar

Hvorfor virker min IP-adapter ikke?

Hvis du selv har købt en IP-adapter, så skal du kigge i dennes manual.


For kunder er har købt IP-adapter ved UnoTel

Du kan altid aflæse på IP-adapteren, om du har tilsluttet udstyret korrekt.

Med Zyxels adapter:

1. Først skal der testes, om man er på internettet. Dette gøres eksempelvis ved at besøge en hjemmeside fra pc?en. Kan du ikke dette, så genstart alt dit udstyr (modem, IP-adapter og pc osv.)

2. Undersøg nu om:

Phone 1 lampen blinker/lyser, når du løfter røret på din telefon.
Phone 1 lampen lyser, når din IP-adapter er tilsluttet korrekt.
Ethernet lampen lyser, når der er forbindelse til din pc / dit hjemmenetværk.
Internet og Wan lampen lyser, når der er forbindelse til internettet.

Power, Phone 1, Ethernet, Internet og Wan, skal lyse før udstyret virker.

Med Aztech Adapter:

Du kan altid aflæse på IP-adapteren, om du har tilsluttet udstyret korrekt.

1. Først skal der testes, om man er på internettet. Dette gøres eksempelvis ved at besøge en hjemmeside fra pc?en. Kan du ikke dette, så genstart alt dit udstyr (modem, IP-adapter og pc osv.)

2. Undersøg nu om:

I brug lampen lyser, når du løfter røret på din telefon.
Klar lampen lyser, når din IP-adapter er tilsluttet korrekt.
PC lampen lyser, når der er forbindelse til din pc / dit hjemmenetværk.
Internet lampen lyser, når der er forbindelse til internettet.

Klar, Internet og Strøm skal lyse før udstyret virker.

Hvis du ikke kan undgå at tilslutte IP-adapteren efter en router og/eller en firewall, skal du være opmærksom på følgende:

- Hvis du har mulighed for det, bør du sætte Qos (Quality of Service) til i din router, så den sørger for at din IP-adapter altid får førsteprioritet, eller tildeles minimum 256/256 Kbps båndbredde.

- Hvis du er bag en firewall skal der som minimum åbnes for både indgående og udgående UDP trafik på port 5060, 5004, 5000 og port intervallet 15000 ? 20000.

Tilbage til Spørgsmål/Svar

 
     
Copyright 2004-2018 UnoTel Kundeservice